استخدام همراه اول در حوزه‌ی فناوری اطلاعات

عملکرد اصلی همراه اول به عنوان یک اپراتور شبکه‌ی تلفن همراه در حوزه‌های مخابرات و فناوری اطلاعات است. به همین دلیل، فرصت‌های شغلی متعددی برای فارغ‌التحصیلان شاخه‌های مختلف مهندسی کامپیوتر، شامل مهندسی سخت‌افزار، مهندسی نرم‌افزار و گرایش‌های مختلف رشته‌ی آی تی در همراه اول وجود دارد. همچنین، فارغ التحصیلان رشته‌ی برق، به ویژه گرایش مخابرات، می‌توانند در همراه اول، مشغول به کار شوند.

برنامه‌نویس

همراه اول نیز همانند هر شرکت فعال در حوزه‌ی فناوری، به شدت به استخدام برنامه‌نویس برای کارهای مختلف مثل طراحی وب، توسعه‌ی نرم‌‌‌افزارهای مختلف، توسعه‌ی اپلیکیشن موبایل، برنامه‌نویسی سیستم‌های شبکه، امنیت شبکه و … نیاز دارد.

از جمله فرصت‌های استخدام همراه اول برای برنامه‌نویسان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برنامه‌نویس اندروید
  • برنامه‌نویس بکند
  • برنامه‌نویس EPR
  • برنامه‌نویس iOS
  • برنامه‌نویس فرانت-اند
  • توسعه‌دهنده‌ی وب
  • کارشناس برنامه‌ریزی و تحلیل داده
  • کارشناس تحلیل داده برای وفاداری مشتریان
  • کارشناس تحلیل داده مشتریان
  • متخصص مدیریت فرایند
  • و …

پشتیبان پرتال

بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری برای خدمات رسانی به مشتریان خود نیاز به پرتال دارند. گاهی اوقات، کاربران در استفاده از پرتال با مشکل مواجه می‌شوند و نیاز به کمک کارشناسان پشتیبان پرتال دارندفارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی نرم‌افزار و مهندسی آی تی که با برنامه‌نویسی وب آشنایی داشته باشند، می‌توانند برای آگهی‌های استخدام همراه اول در جایگاه شغلی پشتیبان پرتال، رزومه بفرستند.

کارشناس طراحی شبکه

یک شرکت مخابراتی مثل همراه اول نیازمند شبکه‌های مختلفی مثل شبکه‌های Core است. فارغ‌التحصیلان رشته‌های الکترونیک، مخابرات و IT می‌توانند برای آگهی‌های استخدام طراح شبکه در همراه اول رزومه ارسال کنند.

مدیریت خدمات فناوری

کار اصلی همراه اول به عنوان یک اپراتور تلفن همراه، ارائه‌ی خدمات فناوری اطلاعات به مشتریانش می‌باشد. سازمان باید نیازهای مشتریانش را بداند و بتواند به آسان‌ترین شکل ممکن خدمات فناوری را در اختیار آن‌ها قرار دهد. کار مدیر خدمات فناوری این است که این نیازها را بشناسد و در رابطه با نوع سرویس‌هایی که قرار است به مشتریان ارائه شود و نحوه‌ی ارائه‌ی آن‌ها به مشتریان، تصمیم‌گیری کند.

فارغ التحصیلان رشته‌ی IT در مقطع لیسانس می‌توانند رزومه‌ی خود را برای آگهی‌های استخدام همراه اول در این عنوان شغلی، بفرستند.

کارشناس بهینه‌سازی شبکه‌ی رادیویی

اساس کار شبکه‌های موبایل، مخابره‌ی امواج رادیویی است. انتقال و دریافت امواج رادیویی توسط دکل‌های مخابراتی نیاز به مصرف انرژی بالایی دارد و باید این دکل‌ها در مکان‌های خاصی قرار بگیرند و به صورتی بهینه‌سازی شوند که کمترین انرژی ممکن برای متصل نگه داشتن آن‌ها به هم دیگر و حفظ یکپارچگی شبکه‌ی موبایل، مصرف شوند. این کار نیازمند تخصصی ویژه به نام بهینه‌سازی شبکه‌ی رادیویی و یکی از بیشترین نیازهای اپراتورهای تلفن همراه در حال گسترش است. تعداد زیادی فرصت استخدام همراه اول برای فارغ‌التحصیلان مهندسی برق و الکترونیک، به ویژه گرایش مخابرات، به عنوان کارشناس بهینه‌سازی شبکه‌ی رادیویی وجود دارد.

کارشناس تست تجهیزات شبکه

اپراتورهای موبایل باید بتوانند به صورت بی‌وقفه و بدون کمترین قطعی، به مشتریان خود، خدمات‌رسانی کنند. بنابراین، باید مدام تجهیزات و سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شبکه‌های خود را تست کنند تا از کارایی آن‌ها مطمئن شوند و در صورت کوچکترین اشکالی، سریعا آن را برطرف نمایند. فرصت‌های شغلی زیادی در همراه اول برای فارغ‌التحصیلان رشته‌ی IT، به ویژه کسانی که در گرایش شبکه، تحصیل کرده‌اند، برای کار کردن به عنوان کارشناس تست تجهیزات شبکه وجود دارد.

کارشناس برق قدرت

تمامی سیستم‌های مخابراتی به وسیله‌ی برق کار می‌کنند و این سیستم‌ها باید دارای UPS و تجهیزات دیگری برای مدیریت برق به منظور سرویس‌دهی پیوسته به مشتریان باشند. به همین دلیل، یکی از پرتکرارترین آگهی‌های استخدام همراه اول، مربوط به جایگاه کارشناس برق قدرت است. همراه اول از فارغ‌التحصیلان رشته‌ی مهندسی برق گرایش برق قدرت در مقطع لیسانس و بالاتر، دعوت می‌کند تا برای فرصت‌های شغلی کارشناس برق قدرت، رزومه بفرستند.

دیگر فرصت‌های استخدام همراه اول در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات

  • کارشناس پیاده‌سازی فنی محصولات
  • کارشناس مدیریت مشکلات سرویس
  • کارشناس امور هماهنگی پارامترهای کمی و کیفی شبکه
  • کارشناس پشتیبانی سیستم Mediation
  • کارشناس شبیه‌سازی محیطی
  • کارشناس پشتیبانی سوییچینگ داده شبکه‌ی سیار
  • کارشناس طراحی و پیاده‌سازی دیوایس‌ها
  • کارشناس زیرسیستم‌های پسیو
  • کارشناس امنیت سامانه‌های اطلاعاتی
  • مدیریت خدمات زیرساختی و ابری

استخدام همراه اول در حوزه‌ی بازاریابی و فروش

با توجه به وجود چندین رقیب مثل ایرانسل و رایتل، اپراتور همراه اول باید بتواند علاوه بر حوزه‌های فنی، در حوزه‌ی بازاریابی و فروش نیز سرمایه‌گذاری کند تا از رقابت خارج نشود. رقیب اصلی این شرکت، یعنی ایرانسل، استراتژی‌های بازاریابی و فروش بسیار قدرتمندی دارد و از طریق طرح‌های مختلف، مشترکین بیشتری را به خودش جلب می‌کند. بنابراین، همراه اول نیز دست به کار شده است و آگهی‌های شغلی متعددی در حوزه‌ی بازاریابی و فروش منتشر می کند. در زیر، بعضی از جایگاه‌های شغلی همراه اول در حوزه‌ی بازاریابی و فروش را به شما معرفی می‌کنیم.

کارشناس و کارشناس ارشد دیجیتال مارکتینگ

با توجه به حضور گسترده‌ی مردم در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، تمرکز استراتژی‌های بازاریابی همراه اول روی حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ قرار گرفته است. کارشناس دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی به کسی می‌گویند که متخصص بازاریابی در پلتفرم‌های اینترنتی باشد. فارغ‌التحصیلان رشته‌های مدیریت بازرگانی و مدیریت کسب و کار و کسانی که با شرکت در دوره‌های آموزشی، توانسته‌اند مدرک مهارت در دیجیتال مارکتینگ را کسب کنند یا کسانی که سابقه‌ی کار دیجیتال مارکتینگ موفق در سازمان‌های دیگر را داشته باشند، می‌توانند به عنوان کارشناس دیجیتال مارکتینگ در همراه اول، استخدام شوندخود گروه شغلی دیجیتال مارکتینگ در همراه اول شامل عناوین شغلی دیگری مثل موارد زیر است:

کارشناس سئو

منظور از سئو، بهینه‌سازی موتور جستجو (Search Engine Optimization) است و به مجموعه کارهای فنی و محتوایی گفته می‌شود که صفحات وب را در نتایج جستجوی گوگل بالا می‌برد. با توجه به افزایش استفاده‌ی مردم از گوگل برای جستجوی سرویس‌های ارتباطی مورد نیاز خود، همراه اول، سرمایه‌گذاری بالایی در بخش سئو کرده است و نیاز بالایی به استخدام کارشناس سئو دارد. برای قرار گرفتن در این جایگاه شغلی در همراه اول باید با استراتژی‌های مختلف سئو آشنایی داشته باشید و داشتن یک مدرک معتبر گذراندن دوره‌ی سئو می‌تواند شانس شما را خیلی بالا ببرد.

کارشناس تولید محتوا

همراه اول برای سئوی محتوایی نیازمند محتوای یونیک و جذاب است و اگر در تولید محتوا و نویسندگی مهارت دارید، می‌توانید برای آگهی‌های استخدام همراه اول به عنوان کارشناس تولید محتوا رزومه بفرستید.

مدیر تولید محتوا

تولید محتوا فقط محدود به تولید محتوای متنی نیست و عکس‌ها، ویدئوها، تیزرهای تبلیغاتی و پادکست‌ها نیز محتواهایی محسوب می‌شوند که باید توسط تیم‌های فعال تولید محتوا در همراه اول تولید شوند تا در استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ این شرکت، مورد استفاده قرار گیرند. کسی که به عنوان مدیر تولید محتوا استخدام می‌شود، باید یک یا چند تیم تولید محتوا را در همراه اول، مدیریت کند. این جایگاه شغلی تحصیلات خاصی نیاز ندارد و به مهارت‌ها و سابقه‌کار وابسته است. عناوین شغلی زیر نیز در حوزه‌ی تولید محتوا قرار می‌گیرند:

  • گوینده
  • گرافیست
  • موشن گرافیست
  • کارشناس تدوین
  • کارشناس آموزش و محتوا

کارشناس ارشد شبکه‌های اجتماعی

یکی از مؤلفه‌های کلیدی دیجیتال مارکتینگ، حضور فعال و مؤثر در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام و  است. همراه اول برای این کار نیاز به استخدام کارشناس ارشد شبکه‌های اجتماعی دارد تا بتواند بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را تقویت کند.

مدیریت شبکه‌ی فروش

برای اینکه یک سازمان بتواند درآمد داشته باشد، بازاریابی به تنهایی کافی نیست و باید توان فروش خدمات و محصولاتش را نیز داشته باشد. فروش طرح‌های خدماتی دشوارتر از فروش محصولات است زیرا خدمات، محصولات فیزیکی نیستند که مشتری بتواند آن‌ها را ببیند. بنابراین، یک اپراتور تلفن همراه که صرفا به مشتریانش خدمات ارائه می‌کند باید یک شبکه‌ی فروش بسیار گسترده و قوی داشته باشد تا طراح‌های خدماتی‌اش فروش بروند.

هر شبکه‌ی فروش به یک مدیر فروش ختم می‌شود و مدیران فروش نیز در سلسله‌مراتب بخش فروش و بازاریابی همراه اول قرار می‌گیرند. برای اینکه بتوانید به عنوان مدیر شبکه‌ی فروش در این سازمان معتبر استخدام شوید، باید دارای حداقل مدرک تحصیلی لیسانس در رشته‌ی مدیریت بازرگانی یا رشته‌های مرتبط باشید. سابقه‌ی کار در تیم‌های فروش سازمان‌های دیگر نیز اهمیت بالایی دارد.

کارشناس بررسی و تحلیل بازار

همراه اول نیز همانند سایر شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری باید بتواند به سرعت، خدمات و محصولات جدیدی به مشتریانش ارائه دهد اما پیش از ارائه‌ی یک محصول یا سرویس باید از بازار فروش آن مطمئن شود. به همین دلیل، نیازمند کارشناس بررسی و تحلیل بازار است. با داشتن مدرک کارشناسی ارشد در حوزه‌های اقتصاد، مدیریت بازرگانی، مدیریت کسب و کار یا دیگر رشته‌های مرتبط، می‌توانید برای آگهی‌های استخدام همراه اول به عنوان کارشناس بررسی و تحلیل بازار، رزومه بفرستید.

دیگر فرصت‌های استخدام همراه اول در حوزه‌ی فروش و بازاریابی

  • مدیر روابط عمومی
  • کارشناس روابط عمومی
  • تحلیل‌گر مالی بازار
  • کارشناس تبلیغات
  • کارشناس منبع‌یابی خرید

استخدام همراه اول در حوزه‌ی منابع انسانی

سازمانی به بزرگی یک اپراتور تلفن همراه که روز به روز در حال توسعه می‌باشد و نیروهای جدید جذب می‌کند، یک چارت سازمان وسیع دارد و مدیریت این چارت سازمانی بر عهده‌ی بخش مدیریت منابع انسانی است. به دلیل تعداد بالای پرسنل همراه اول، این شرکت نیاز بالایی به استخدام پرسنل مختلف در حوزه‌ی منابع انسانی دارد. در زیر، بعضی از فرصت‌های استخدام همراه اول در حوزه‌ی منابع انسانی را به شما معرفی می‌کنیم.

مدیر جذب استعداد

از آن‌جایی که این اپراتور تلفن همراه، اهداف بزرگی دارد و سرعت گسترش آن بسیار زیاد است، نیاز بالایی به جذب نیروی انسانی دارد. یکی از عناوین شغلی بسیار مهم در حوزه‌ی منابع انسانی که نقش مهمی در جذب پرسنل جدید دارد، مدیر جذب استعداد است.

شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری برای اینکه بتوانند در رقابت با شرکت‌های دیگر باقی بمانند، باید استعدادهای برتر در حوزه‌ی فناوری را به ویژه برای بخش تحقیق و توسعه‌ی خود، جذب کنند. این کار نیازمند یک بخش ویژه و تخصصی است که مدیریت آن بر عهده‌ی کسی که در جایگاه مدیر جذب استعداد قرار می‌گیرد. این جایگاه شغلی نیازمند حداقل مدرک کارشناسی در رشته‌ی مدیریت منابع انسانی است.

کارشناس دیجیتال‌سازی منابع انسانی

همانطور که در بالا گفتیم، شرکت همراه اول یک سازمان بسیار بزرگ و با پرسنل متعدد است که نیاز به یک واحد منابع انسانی بزرگ هم دارد. با این حال، اگر واحد منابع انسانی، بیش از اندازه بزرگ شود، نه تنها مدیریت آن دشوار خواهد بود، بلکه از نظر اقتصادی برای سازمان، گران تمام خواهد شد.

به همین دلیل، امروزه سازمان‌ها سعی می‌کنند بخش عمده‌ای از کارهای منابع انسانی را دیجیتالی و نرم‌افزاری کنند و با استفاده از زیرساخت‌های شبکه در سازمان، از یک سیستم منابع انسانی دیجیتالی کم هزینه و قابل نظارت بهتر، بهره‌مند شوند.

دیجیتالی‌سازی امور منابع انسانی در حوزه‌ی تخصصی آی تی جای نمی‌گیرد و تنها کسی که دارای تخصص در حوزه ی منابع انسانی باشد، می‌توان به تیم آی تی در پیاده‌سازی یک سیستم دیجیتالی منابع انسانی، کمک کند.

دیگر فرصت‌های استخدام همراه اول

  • کارشناس هنری
  • مهندس عمران
  • کارشناس حسابداری و امور مالی
  • کارشناس محاسبات قیمت تمام شده
  • کارشناس آموزش‌های مدیریتی

شرایط استخدام شدن در شرکت همراه اول

سیاست‌های این سازمان به گونه‌ای است که ترجیح می‌دهد برای اکثر جایگاه‌های شغلی که می‌داند سال‌ها به آن‌ها احتیاج دارد، کارآموز استخدام می‌کند. معمولا این اپراتور تلفن همراه، در پایان هر دوره‌ی کارآموزی، شایسته‌ترین کارآموزان را استخدام می‌کند.

این شرکت برای معمولا برای استخدام کارآموز از شما کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت نمی خواهند. به علاوه، برای خیلی از عناوین شغلی مثل اکثر کارهای حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ و دورکاری‌ها، نیازی به داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت نیست. با این حال، بسیاری از شغل‌ها مثل مشاغل حوزه‌ی آی تی و منابع انسانی در همراه اول نیاز به کارت پایان خدمت دارند.

واحد منابع انسانی همراه اول در جذب نیروی انسانی در حوزه‌‌ی بازاریابی و تبلیغات و مشاغل مرتبط با برنامه‌نویسی، تأکید زیادی به تحصیلات ندارد اما برای اکثر کارهای تخصصی در حوزه‌های آی تی، منابع انسانی و توسعه‌ی کسب و کار، حداقل مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در رشته‌های مرتبط لازم است.

به علاوه، بعضی از مشاغل فنی که نیازمند کار فیزیکی می‌باشند، تک جنسیتی هستند و تنها آقایان می‌توانند برای آگهی‌های استخدام همراه اول در این فرصت‌های شغلی، رزومه بفرستند.

سابقه کار برای اینکه بتوانید وارد سازمان همراه اول شوید، از اهمیت زیادی برخوردار است و این شرکت، برای اکثر فرصت‌های شغلی خود (به غیر از کارآموزی‌ها) بیش از ۳ سال سابقه کار مرتبط می‌خواهد.

مزایای کار در همراه اول

همراه اول با ایجاد یک محیط رقابتی سالم برای کارکنان خود، امکان ارتقاء شغلی از کارآموزی تا بالاترین رده‌های مدیریتی را فرآهم می‌آورد. این سازمان، به طور پیوسته برای کارکنان خود دوره‌‌های آموزشی برگزار می‌کند و برای کارکنان و خانواده‌ی آن‌ها امکانات رفاهی، سلامتی و آموزشی متعددی فرآهم می‌آورد. به علاوه، این شرکت، توجه ویژه‌ای به حفاظت از محیط زیست دارد و کمپین «همراه طبیعت» را اجرا می‌کند. بنابراین، از دیگر مزایای استخدام در همراه اول این است که می‌توانید در حفاظت از محیط زیست، نقش داشته باشید.

جمع‌بندی

شرکت همراه اول اولین اپراتور ارائه‌دهنده‌ی خدمات شبکه در کشور استاین شرکت، به سرعت در حال توسعه می‌باشد و در ردیف‌های شغلی متنوعی به نیروی انسانی نیاز دارد. به طور کلی، می‌توان عناوین شغلی همراه اول را در چهار گروه توسعه‌ی کسب و کار، فناوری اطلاعات و ارتباطات، بازاریابی و فروش و منابع انسانی دسته‌بندی کرد.

این شرکت برای اکثر عناوین شغلی خود کارآموز استخدام می‌کند و با ایجاد محیطی رقابتی و سالم برای پرسنل خود، امکان پیشرفت آن‌ها از سطح کارآموزی تا بالاترین رده‌های شغلی مدیریتی را فرآهم می‌آورد. معمولا برای مشاغلی که کارآموزی نیستند، باید حداقل سه سال سابقه کار داشته باشید تا بتوانید عضوی از همراه اول شوید.

همراه اول برای بعضی از مشاغل، مثل مشاغل حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ از شما مدرک تحصیلی یا کارت پایان خدمت نمی‌خواهد اما در بعضی از گروه‌های شغلی، به داشتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس یا فوق لیسانس در رشته‌های مرتبط تأکید دارد. همچنین در بعضی از گروه‌های شغلی به کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت وظیفه‌ی عمومی نیاز است.

از جمله مزایای کاریابی و استخدام در همراه اول می‌توان به تهیه‌ی امکانات رفاهی، آموزشی و سلامت برای کارکنان و خانواده‌ی آن‌ها و مشارکت در کمپین حفاظت از محیط زیست این شرکت اشاره کرد.